Parametr | Wartość |
---|---|
Branża | Wodno-kanalizacyjna |
Budżet | 11-13 tys. zł * |
Link | https://filtryoxys.eu |
Cel | Prezentacja oferty |
* UWAGA! Podana cena jest ceną orientacyjną za podobny projekt i nie stanowi oferty! Jest to przybliżona cena za wykonanie serwisu internetowego, która może istotnie się zmienić zarówno w górę, jak i w dół, w zależności od ilości i zakresu pracy do wykonania.
Opis projektu
Przedmiotem zlecenia było stworzenie strony internetowej dla firmy z branży wodno-kanalizacyjnej. Klient nie jest klasyczną firmą hydrauliczną. Firma oferuje rozwiązania, które eliminują brzydkie zapachy. Klientami firmy są zarówno gospodarstwa domowe, jak i większe firmy, które przetwarzają substancje wytwarzające odory:
- zakłady wodociągów i kanalizacji
- oczyszczalnie ścieków
- zakłady komunalne
- zakłady zagospodarowania odpadami
- lakiernie
- suszarnie osadów ściekowych
- garbarnie
- hotele i restauracje
Na głównej stronie zastosowano w tle film wideo. Niestety stosowanie wideo w tle wiąże się problemem, jakim jest rozmiar filmu. Nawet krótki film po odpowiednim skompresowaniu zajmuje kilka lub nawet kilkanaście megabajtów, co znacząco wpływa na czas ładowania strony. Dlatego musieliśmy zastosować kompromis pomiędzy bardzo dobrą jakością pliku wideo, a jego rozmiarem. W efekcie na filmie widzimy momenty, w których obraz nie jest dobrej jakości. Jest to spowodowane właśnie dążeniem do jak najmniejszego rozmiaru pliku. Ostatecznie wersja, która znajduje się na stronie, została oceniona jako akceptowalna. Z jednej strony bardzo efektownie prezentuje produkty oferowane przez firmę, z drugiej strony czas ładowania strony pozostaje w granicach akceptacji.
Na uwagę zasługują listy, a właściwie sposób ich dekorowania. Wymyśliłem, że zamiast standardowych „kropek”, którymi zwykle dekoruje się listy wypunktowane, zastosuję mały obrazek w postaci listka. Branża, w której firma działa, jest mocno związana z ekologią. Produkty, które firma oferuje mają pozytywny wpływ na ekologię. Dodatkowym argumentem za zastosowaniem takiego elementu dekorowania list, jest fakt iż firma posiada taki motyw w swoim logo. W ten sposób bardzo ładnie nam się komponuje wszystko w spójną całość.
Innym ciekawym elementem występującym na tej stronie internetowej jest sposób wyróżniania tekstu. Osiągnąłem ten efekt kilkoma linijkami kodu CSS. Mała rzecz, a cieszy oko! 😀 Oczywiście dostosowałem kolorystykę do istniejących już kolorów na stronie. Co do kolorów, to nie jest tak, że sobie wymyśliłem, że będzie zielono i już. Marek, właściciel firmy OXYS, podsyłając mi trochę materiałów, niejako mi to narzucił. Kolor zielony występował w logotypie firmy więc się tego trzymałem.
Ostatnim fajnym wg mnie elementem zastosowanym na tej stronie internetowej, są mapki z regionami i przypisanymi do nich handlowcami. Dosyć często stosowane rozwiązanie, jednak w przypadku małych firm niezbyt trafne. Akurat ten klient ma na tyle rozbudowane struktury, że takie rozwiązanie pasuje idealnie. Zastosowałem tutaj mapę z repozytorium wolnych multimediów Wikipedia Commons.
Jeśli zainteresował Cię ten temat i masz chwilę czasu, to możesz zobaczyć wideo, w którym opowiadam o tym projekcie.